poniedziałek, 11 maj 2020
Każdy człowiek potrzebuje komunikowania się z otaczającym go światem. Bywa jednak tak, że komunikacja ta jest zaburzona lub utrudniona. Z takimi problemami borykają się osoby niepełnosprawne, które na co dzień doświadczają niemocy i utrudnień w odbieraniu i przekazywaniu informacji drugiej osobie.
Dzieci mają ogromną potrzebę porozumiewania się między sobą oraz z dorosłymi. Często bywa tak, że na skutek znacznych uszkodzeń centralnego układu nerwowego, a w konsekwencji niepełnosprawności intelektualnej, dzieci te nie mogą w pełni wyrażać siebie. Dotyczy to przede wszystkim dzieci w stopniu głębszym, które oprócz deficytów intelektualnych, mają również deficyty fizyczne: porażenie mięśni, niedowłady, uszkodzenia aparatu ruchu, blokady sensoryczne.
Obserwując dzieci podczas zajęć zauważamy, że najsilniejszymi bodźcami pobudzającymi je do wyrażania swoich emocji są żywioły: woda, powietrze, ziemia i ogień. Chcemy się podzielić pomysłami, w jaki sposób przeprowadzić zajęcia z żywiołami, tak aby dostarczyć dzieciom odpowiednią ilość bodźców, ale również wspaniałą zabawę.